سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای لیلی
قالب وبلاگ

یه کتابی هست به اسم "حجاب چرا؟ "نوشته امین کشوری انتشارات بوستان کتاب قم چاپش کرده.

این کتاب در دو فصل "پاسخ به تردیدها "و "پاسخ به سؤال ها" تدوین شده و شامل سؤال ها و بحث  های روز در مورد حجابه. یه بخش هایی از این کتاب رو به تناسب اهمیتبحثش براتون میارم ولی پیشنهاد می کنم این کتاب مطالعه بشه (مراکز فروش متعددی تو شهرهای مختلف داره و قیمتش هم مناسبه)

حجاب مانع فعالیت های اجتماعی زنان است و با سیاست های دولت در جهت اشتغال و تحصیل زنان در تضاد است

پاسخ: 1. بی شک زنان بخش قابل توجهی از نیروهای جامعه را تشکیل می دهند و در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... نقش آفرینی می کنند. در واقع دستور حجاب برای حضور سالم آن ها در اجتماع صادر شده است.

2. سد نیروی آب را مهار می کند و آن را در معرض استفاده مطلوب قرار می دهد. پوشش الهی نیزچون سدی عظیمو مستحکم از لطافت ها و جذابیت های زنان محافظت نموده و از هدایت آن ها به مسیر های نامطلوب جلو گیری می کند؛ در عوض از او می خواهد که در کانون خانواده و برای شوهرش سنگ تمام بگذارد.

3. زنان، وقتی ارزش خود را در جامعه به دست می آورند که خود را با استانداردهای الهی، از جمله رعایت حجاب همراه کنند. در غیر این صورت با آرایش، خودنمایی و بدحجابی نیروهای آن ها صرف تجمل گرایی و مسیرهای نادرست شده و هم چون آبی بر آتش از به جریان افتادن چرخ فعالیت مردان جلوگیری می کند.

4.  بهترین جواب به آن هایی که می گویند : حجاب مانع فعالیت و حضور زنان در جامعه است. امروزه زنان ایرانی به راحتی در مراکز تحصیلی حاضر می شوند و حتی درصد بالایی از سهمیه های ذانشگاه متعلق به آن هاست. آنان در مشاغل مختلف جامعه حضور دارند، در کار آفرینی مدال افتخار دریافت می کنند، در بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه ها و در تمام سطوح جامعه حضور فعال دارند.

5. حجاب برای این است که زن در جامعه حاضر گردیده و به او به عنوان یک انسان سالم نگاه شود، نه تابلویی همگانی و ابزاری برای هرزگی. به عبارت دیگر، چون دین می خواهد زن وارد اجتماع شود و در سطح جامعه نقش آفرینی کند، به حجاب توصیه کرده، و گرنه در حریم خصوصی و در مقابل شوهر آن ها آزادند.

6. در محیطی که پوشش دینی رعایت می شود زن و مرد در انجام فعالیت های خود آرامش و تمرکزبیشتری دارند،اما در محیطی که حجاب رعایت نمی شود میزان کار و فعالیت پایین است ومشکلات بسیاری پدیدار می شود.

و...

 



کلیدواژه ها:
[ شنبه 90/12/13 ] [ 10:48 عصر ] [ ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : بیدار[131]
نویسندگان وبلاگ :
حُسن یوسف[13]
دختر پشیمون[3]

لینک دوستان
برچسب‌ ها
چادر (17)
عکس (4)
غرب (4)
طنز (3)
شعر (3)
زن (2)
قلم (1)
عسل (1)
غرب (1)
خوب (1)
حیا (1)
رجب (1)
هنر (1)
یس (1)
جستجو در وبلاگ


در این وبلاگ
در کل اینترنت

آمار بازدید
امروز: 9
دیروز: 26
آمار کل: 243830


جستجو در وبلاگ


در این وبلاگ
در کل اینترنت

موسیقی وبلاگ
ایران رمان