سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای لیلی
قالب وبلاگ

رسول اکرم (ص) می فرمایند: «اعدی عدوک نفسک التی بین جنبیک » یعنی خطرناک ترین دشمنان تو همان نفس توست که میان دو پهلویت قرار گرفته است. سعدی در گلستان می گو ید: از عارفی پرسیدند که چرا پیغمبر (ص) چنین فرمودند و وی پاسخ داد: برای اینکه اگر به هر دشمنی نیکی کنی و آنچه می خواهد به او بدهی با تو دوست گردد الّا نفس، که هر چه بیشتر خواسته هایش را به او بدهی با تو دشمن تر می گردد.
این نوشته توی لیست مطلب های قشنگی قرار می گیره که به تازگی اون ها رو خوندم. متن بالا حاوی واقعیتی هست که کمتر جرات روبرو شدن با اون رو داریم بیشتر سعی میکنیم فراموشش کنیم، و اون واقعیت چیزی نیست جز دشمنی بی حد و حصر نفس.
نفس یک دشمن تمام عیار حیله گر هست که به سختی میشه با اون از در سیاست در اومد، چون وقتی سر میز مذاکره با اون قرارداد امضا می کنیم اولین کسی که توی میدان عمل امتیاز می گیره، نفسه، و اونیکه امتیاز می ده ما هستیم، وقتی هم که نوبت به امتیاز دهی نفس می رسه با هزار جور بهانه شونه خالی می کنه، به این می گن یک سیاست باز قهّار. چنین اتفاق هایی می افته که می بینیم نفس قدم به قدم و خاکریز به خاکریز جلو اومده و ما اصلاً متوجه پیشروی اون نشده ایم ، زمانی هم متوجه می شویم که خیلی جلو اومده و ما کلی عقب مانده ایم، ما توی این مرحله هم حسرت از دست داده هامون رو داریم و هم کلی ترس بابت از دست دادن چیزهایی که اکنون در دست ماست و ممکنه نفس، فردا، اون ها رو از ما بگیره. تا حالا به قصه بد حجابی و بی حجابی توجه کردین که چه طور چادر شد مانتوی گشاد و مقنعه بلند، بعد کم کم مانتو تنگ شد و مقنعه کوتاه، همین جوری روز به روز مانتوها تنگ تر و کوتاه تر شدند و مقنعه ها عقب رفت و به شال و روسری تبدیل شد و آستین های مانتو و پاچه های شلوار بالا رفت؛ همه ی این اتفاق ها گام به گام و با مدیریت نفس جلو رفت.
گذشته از همه ی این وقایع، ما نباید از دشمن به این بزرگی غافل بمونیم و باید هر جوری شده جلوی اون رو بگیریم؛ پس تا هر کجا که جلو آمده همون جا متوقفش کن!

ارسال شده توسط: ن - ص



کلیدواژه ها:
[ جمعه 91/1/18 ] [ 10:21 صبح ] [ ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : بیدار[131]
نویسندگان وبلاگ :
حُسن یوسف[13]
دختر پشیمون[3]

لینک دوستان
برچسب‌ ها
چادر (17)
عکس (4)
غرب (4)
طنز (3)
شعر (3)
زن (2)
قلم (1)
عسل (1)
غرب (1)
خوب (1)
حیا (1)
رجب (1)
هنر (1)
یس (1)
جستجو در وبلاگ


در این وبلاگ
در کل اینترنت

آمار بازدید
امروز: 1
دیروز: 58
آمار کل: 243501


جستجو در وبلاگ


در این وبلاگ
در کل اینترنت

موسیقی وبلاگ
ایران رمان