سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای لیلی
قالب وبلاگ

   خانم ساچیکو موراتا » از ژاپن

 اهل هوکائیدوی ژاپن است که بعد از خاتمه تحصیلات به دانشکده حقوق دانشگاه چلیا در رشته حقوق قضایی راه یافت و موفق به دریافت مدرک لیسانس شد و بعد از آن ، برای تحقیق در زمینه فقه اسلامی به ویژه فقه جعفری به ایران آمد ودر دانشگاه الهیات و معارف اسلامی به اخذ دکترای الهیات نایل گردید . وی با اینکه با زبان عربی و فارسی آشنایی نداشت ، در اثر جدیت با این دو زبان هم آشنا شد تا توانست دکترای الهیات را کسب نماید .

ایشان بودایی مذهب وهمسرش مسیحی است و احتمالا بعد از انقلاب اسلامی مسلمان شده است . وی در مصاحبه ای به سوالات بسیاری پاسخ داد که ما دو سوال آن را در اینجا می آوریم .

خبرنگار : بنظر شما حجاب یعنی چه ؟ شما محجوبه بود ن خانمها را ترجیح می دهید یا مکشوفه بودن را  ؟

« خانم ساچیکو مورآتا : حتما محجوبه بودن را ترجیح می دهم و حد معقول پوشش را می پسندم ، زیرا لطف زن به محجوبه بودن اوست . اصولا طبع هر انسانی طالب کشف تنوع هاست . وقتی زنان به شکل امروزی مکشوفه باشند ، چیزی برای جلب توجه مرد باقی نمی گذارند .

هر چیز با اهمیتی وقتی چندین بار رویاروی قرار گیرد ، اهمیت خود را از دست می دهد و این موضوع در تحکیم روابط زناشویی نقش بسیار مهم و موثری دارد . در مغرب زمین که زنها قیود را گسسته اند و انواع لباسهای کوتا ه و زننده می پوشند ، روابط زنا شویی آنان از کمترین استحکامی برخوردار نیست . »

خبرنگار : وضع زنان ایران در چه پایه ای قابل قیاس با زنان ژاپن است ؟

-               زنهای ژاپنی در هر موقعیت تحصیلی که باشند کار در خانه را ترجیح می دهند . فرزندانشان راخود تربیت می کنند و برای مردان خود نیز احترام فوق العاده ای قائل هستند . اصولا حفظ و سلامت بزرگتر ها ، یکی از وظایف اخلاقی مردم ژاپن است و این مولود تعلیمات مذهبی است که باز هم در ژاپن از مقام و موقعیت خاص برخوردار است  



کلیدواژه ها:
[ سه شنبه 91/1/8 ] [ 3:3 عصر ] [ ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : بیدار[131]
نویسندگان وبلاگ :
حُسن یوسف[13]
دختر پشیمون[3]

لینک دوستان
برچسب‌ ها
چادر (17)
عکس (4)
غرب (4)
طنز (3)
شعر (3)
زن (2)
قلم (1)
عسل (1)
غرب (1)
خوب (1)
حیا (1)
رجب (1)
هنر (1)
یس (1)
جستجو در وبلاگ


در این وبلاگ
در کل اینترنت

آمار بازدید
امروز: 39
دیروز: 29
آمار کل: 243889


جستجو در وبلاگ


در این وبلاگ
در کل اینترنت

موسیقی وبلاگ
ایران رمان